د وښو او پروړ خرڅول جایز دي؟
ليکوال: حماد
څانګه: ورځنۍ چاري
نېټه: September 9, 2015

د وښو او پروړ خرڅول جایز دي؟

ما داسي اورېدلي دی اوبه او واښه خرڅول جایز نه دي اوس خلک په دښت کي علاحده واښه وکري بیا یې خرڅوي یا پروړ خو هم خاشې دی ددغو دواړو خرڅول خو اوس بیخي ډېر سوي دي ایا دغه جایز دي او که یا؟

سائل:

حبیب الرحمن

الجواب بعون الملهم الوهاب:

واښه که په دښتي مځکه کي شنه سوي نه وي خرڅول یې جایز نه دي او که مقصودي یو چا کرلي وي یعني د وښو کښت یې کړی اوبه کړي یې وي بیا خرڅول جایز دي او عشر هم پکښي سته همدا ډول پروړ خرڅول هم جایز دي.

وفي شرح مجلة:

«‌وبطل أیضاً بیع الـمراعی واجارتـها، اما بطلان بیعها فلعدم الـملك لحدیث «‌الناس شرکاء فی ثلاث الـماء والکلاء و النـار»‌ امـا بـطلان اجارتها فلانها علی استهلاك عین وهذا إذا نبت الکلاء بنفسه اما لو انبته بسقی أو تر‌بیة ملکه جاز بیعه». [شرح الـمجلة لرستم باز ماده: 211].

وفي الدر:

«‌ويجب العُشْر (في ثمرة جبل أو مفازة إِن حماه الإمام) ‌... إلی أن قال‌: الا فیما لا یقصد به استغلال الأرض نحو حطب وقصب وحشیش وتبن الخ‌....»‌.

وفي الرد:

«‌قوله: «إلا فيما لا يقصد الخ» أشار إلى أن ما اقتصر عليه الـمصنِّف كالكنز وغيره ليس الـمراد به ذاته بل لكونه من جنس ما لا يقصد به اسْتغلال الأرض غالباً، وأن الـمدار على القصد حتى لو قصد بذلك وجب العُشْر كما صرَّح به بعده قوله: «وتبن الخ...» بالباء الـموحدة، قال في «الفَتْح»: غير أنه لو فصله قبل انعقاد الحب وجب العشر فيه لأنه صار هو المَقْصود، وعن محمد: في التبن إذا يبس العشر»‌. [رد الـمحتار: 2/53، 55].

وا‌لله أعلم با‌لصواب

عبدالهادي حماد،  ۲۵\ذوالقعده\۱۴۳۶

وا‌لله أعلم با‌لصواب

عبدالهادي حماد،  ۲۴\ذوالقعده\۱۴۳۶

   
پر فېسبوک شريکول    
ستاسې تبصره
نوم:
يو نوم خامخا وليکئ.دغه نوم تر ١٥ تورو زيات دى.
برېښناليک:
يو برېښناليک خامخا وليکئ.دغه برېښناليک باوري نه دى.دغه برېښناليک تر ٣٠ تورو زيات دى.
تبصره:
 يوه تبصره خامخا وليکئ.دغه تبصره تر ١٠٠٠ تورو زياته ده.
کوډ: